Rodzaje ćwiczeń Crossfitowych

CrossFit staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Jego największą zaletą jest uniwersalność, która sprawia, że trening można wykonywać dosłownie wszędzie: w lesie, na boisku szkolnym, na sali gimnastycznej, w garażu, czy na siłowni „pod chmurką”. Grunt, to żeby nam nie brakowało pomysłów na ciekawe ćwiczenia i na efektywne programy treningowe.

Chciałbym przybliżyć Wam niektóre rodzaje ćwiczeń:

Przysiady – jest kilka wariantów wykonywania tego popularnego ćwiczenia: przysiad boczny, przysiad z podskokiem, przysiad jednonóż czy obunóż, przysiady z obciążeniem, np. kettlebell, hantli lub sztangi.

Pompki – można je wykonywać na różne sposoby, w standardowej wersji, tzw. „na stopach”, trochę łatwiejsza wersja – na kolanach, pompki na poręczach, czy przy użyciu innych, różnych przyrządów.

Brzuszki  – wykonywane w różnych pozycjach, na podłożach stabilnych lub niestabilnych, można również  używać ciężarów celem utrudnienia ćwiczenia.

Skakanie na skakance – ćwiczenie za pomocą rekwizytu z dzieciństwa, które poprawia wytrzymałość, koordynacje ruchową czy poczucie równowagi.

Ćwiczenia z boxami – polega na wskakiwaniu na podest i z niego zeskakiwaniu, jest  to dynamiczne ćwiczenie mocno angażujące dolne kończyny, poprawiające kondycję i równowagę.

Rwanie, wyciskanie ciężarów –  ćwiczenia najczęściej spotykane na siłowniach, niekiedy wymagające pracy całego ciała.  W zależności od doboru ćwiczenia w innym stopniu angażujące różne części ciała.

Ćwiczenia z liną – pozwalają zaangażować zarówno kończyny dolne, górne a także mięśnie korpusu. Jedynymi ograniczeniami w przypadku ćwiczeń z liną jest wyobraźnia i kreatywność.

Podciąganie na drążku – W zależności od sposobu wykonywania ćwiczenia, pozwala zaangażować mięśnie bicepsów, tricepsów, klatki piersiowej czy brzucha. Jest ono wykonywane w formie nachwytu lub podchwytu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *