Podstawowe ćwiczenia Crossfitowe

Trening Crossfitowy wciąż zdobywa nowych wielbicieli. Opiera się on na ćwiczeniach, które wykonujemy w wysokim tempie, robiąc jak najwięcej powtórzeń w określonym czasie. Trening ten jest bardzo wszechstronny, rozwija każdą partię ciała, a dziś postaramy się przybliżyć kilka popularnych ćwiczeń.

Wiosłowanie z kettlebell -To ćwiczenie angażuje mięśnie pleców, brzucha, bicepsów i barki. Ćwiczący musi stanąć w wykroku z lekko ugiętymi kolanami, jedną stopą wysuniętą bardziej do przodu, a kettlebell lub hantle trzymając przeciwległą ręką tuż nad przednią stopą. Następnie musi on pochylić się z prostymi plecami i wysoko podniesioną głową. Kolejnym krokiem jest podniesienie odważnika do boku tułowia na pewną wysokość, tak aby przyciągnąć łokieć do boku ciała.  Następnie wyprostowujemy rękę z ciężarem do dołu.

Box Jump – Ćwiczenie to polega na naskoczeniu obiema nogami na około 60 centymetrowy podest, a następnie z niego zeskoczenie. Ważne jest, aby wskakiwać na box całymi stopami, a lądowanie amortyzować poprzez ugięcie kolan. Angażujemy w tym wypadku mięśnie czworogłowy uda, dwugłowy uda, mięsnie pośladkowe i mięśnie brzucha.

Ring Dips – Jest to nic innego, jak  pompki na poręczach gimnastycznych. Chwytając za kółka skaczemy w górę tak, aby pomóc sobie wnieść ciało w górę. Ramiona są mocno wyprostowane, przyciskające biodra. Następnie opuszczamy swoje ciało kontrolowanym ruchem w dół, aż do momentu zrównania barków z liną kółek. Kolana powinny być w tej chwili ugięte. Kolejnym krokiem jest wyprostowanie ramion powracając do pozycji wyjściowej. Rozwijamy tu mięsień trójgłowy ramienia, mięśnie klatki piersiowej, mięśnie naramienne, mięsień prosty brzucha.

Burpees – Ciekawe ćwiczenie polegające na tzw. padnij, powstań, podskocz. Angażujemy tu  prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. W jednej chwili wykonujemy przysiad następnie pompkę, a na koniec szybkim ruchem powstajemy i wyskakujemy w powietrze. Staramy się aby ruchy były wykonywane płynnie, ale w odpowiednim tempie.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *