Nowe metody treningowe – Crossfit

Obecnie jednym z najpopularniejszych treningów na całym świecie jest Crossfit. Jest to trening siłowo wytrzymałościowy, którego celem jest budowa i poprawa ogólnej sprawności fizycznej.

Samo wykonywanie ćwiczeń w ramach tego treningu wykonuje się w obwodach, tzn. jedno po drugim, z jak najmniejszymi przerwami między nimi. Osoba, która dopiero zaczyna przygodę z Crossfitem powinna wykonywać trening maksymalnie trzy razy w tygodniu. Na jednym treningu powinno się znaleźć 6-8 ćwiczeń, które powinniśmy powtórzyć dwa lub trzy razy.  Przed treningiem obowiązkowo należy wykonać około 10 – 15 minutową rozgrzewkę – to pozwoli zminimalizować szansę na kontuzję – bo przecież nie chcemy nabawić się jakiegoś urazu! Po rozgrzewce wykonujemy trening docelowy, a po nim, powinniśmy przez kolejne 10 minut rozciągać się – dzięki temu nazajutrz będziemy czuć się lepiej, a ból mięśni na pewno będzie mniejszy lub w ogóle nie wystąpi. Z kolei po zakończeniu całego treningu, powinniśmy zadbać o regenerację – a to zapewnią nam węglowodany, które możemy znaleźć na przykład w bananach.

Crossfit to taka dyscyplina sportu, w której pomimo dużego wysiłku związanego z wysoką intensywnością, mogą uprawiać go wszyscy. Wiek i poziom sprawności nie mają tutaj dużego znaczenia. Jest to również zespołowa mobilizacja i budowanie silnej więzi w grupie – wiadomo – w grupie raźniej i łatwiej kiedy jedna osoba ma gorszy moment, towarzysze mogą wesprzeć na duchu i pomóc przerwać chwile zwątpienia. Również dzięki temu same treningi to nie tylko przykry obowiązek, a mile spędzone chwile z kolegami i koleżankami.

W skład treningu wchodzą takie ćwiczenia jak bieganie, podnoszenie ciężarów, skakanie przez przeszkody i na skakance, wiosłowanie, rzucanie piłką lekarską, a także brzuszki i pompki. Jak widać, ćwiczenia nie są skomplikowane, a dzięki temu można trenować wszędzie i o każdej porze.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *