Crossfit – trening, który możemy wykonać wszędzie i zawsze

Crossfit to wciąż zdobywający coraz większą popularność program treningowy, który pozwala rozwinąć się w wielu kierunkach, m.in. rozbudować masę mięśniową, poprawić koordynację i szybkość czy ogólną kondycję. Jednym z elementów, dzięki któremu program ten odniósł sukces jest różnorodność, wykonuje się tu najróżniejsze ćwiczenia, poczynając od biegania czy pływania, po wspinanie się po linie. Podczas ćwiczeń ważna jest szybkość i energiczność.

Poniżej chciałbym przedstawić Wam najprostsze plany treningowe Crossfitu:

Trening, który można wykonać w domu:

– 15 pompek,

– 20 przysiadów,

– 5 podciągnięć na drążku,

– 20 brzuszków.

Pomiędzy ćwiczeniami nie wykonujemy żadnych przerw, dopiero po skończeniu całej serii robimy krótkie, 1-2 minutowe przerwy. Po przerwie wykonujemy kolejny obwód tych samych ćwiczeń. Staramy się zrobić jak najwięcej obwodów w czasie treningu (25-40 minut). Plan ten pozwala rozbudować mięśnie klatki piersiowej, brzucha czy nóg, jest bardzo wszechstronny. Przy okazji poprawia kondycję.

Trening, który możemy wykonać na powietrzu:

– bieg na odległość ok 200 metrów w jak najszybszym tempie,

– 20 pompek,

– skakanie na skakance obunóż przez 2 minuty,

– czołganie się w pozycji leżącej.

Panuje tu zasada taka jak wyżej – unikamy przerw, staramy się wykonać jak najwięcej serii podczas 30 minutowego treningu. Poprawiamy między innymi kondycję, rozbudowujemy mięśnie klatki piersiowej i bicepsów.

Trening na siłowni:

– 10x Martwy ciąg z indywidualnie dobranym ciężarem,

– 10x wyciskanie na ławeczce płaskiej,

– 10x pompki na obręczach,

– 10x podciągnięć na drążku.

Ćwiczenia te poprawiają siłę, oraz pozwalają budować mięsnie pleców, barków, klatki piersiowej.

Są to tylko propozycje prostych planów treningowych, Crossfit oferuje bardzo dużo ćwiczeń, z których można ułożyć bardzo ciekawe indywidualne plany, które na pewno nie będą monotonne i nudne.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *