Crossfit – kilka podstawowych ćwiczeń

Crossfit to obecnie jeden z najpopularniejszych treningów na świecie. Jeśli nie wiesz jak zacząć to jest to miejsce dla Ciebie. Poniżej znajdziecie kilka przykładowych ćwiczeń dla początkujących. Przed rozpoczęciem treningu należy wykonać około 15 minutową rozgrzewkę. Po rozciągnięciu i rozruszaniu się możemy przejść do treningu właściwego.

Ćwiczenie 1 – wykroki w bok z wyciskaniem hantli – Chwyć hantle stojąc w lekkim rozkroku, unieś ręce, a łokcie zegnij na wysokości barków tworząc kąt 90 stopni. Następnie wykonuj naprzemiennie wykroki w bok z jednoczesnym unoszeniem rąk z ciężarkami nad głowę. Podczas wykonywania wykroku należy zrobić wydech, a wracając do pozycji wyjściowej, wdech. Podczas tego ćwiczenia angażujemy mięsnie pośladków, mniejsze naramienne, mięśnie mniejsze ud.

Ćwiczenie 2 – Burpees – Z pozycji stojącej wykonaj przysiad, podeprzyj się rękami o podłoże, a następnie energicznie wyrzuć nogi do tyłu, przyjmując pozycje jak do pompek klasycznych, następnie wróć do przysiadu i wyskocz w górę. Zaangażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe.

Ćwiczenie 3 – Scyzoryki – Leżąc na plecach z rękoma wyciągniętymi za głowę staramy się unieść korpus oraz nogi do maksymalnej wysokości. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie pozwala rozwinąć mięśnie brzucha.

Ćwiczenie 4 –  pompki – Każdy wie jak wygląda to ćwiczenie. Pompki to świetny sposób na budowanie siły. Podczas wykonywania tego ćwiczenia najciężej pracują górne partie mięśniowe takie jak barki czy klatka.

Ćwiczenie 5 – Wznosy nóg w zwisie – Chwytamy drążek nachwytem lub podchwytem, a następnie unosimy nogi jak najwyżej brody.  Im mniej ugniemy nogi w kolanach, tym będzie większy poziom trudności ćwiczenia. Oczywiście staramy się unikać bujania tułowiem. Najbardziej zaangażowanymi mięśniami w tym ćwiczeniu są mięsnie proste brzucha, skośne brzucha i mięsnie zębate przednie.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *