Crossfit – jak to wygląda w rzeczywistości

Crossfit to sport, który opanował już cały świat. Polega on na treningu mającym za zadanie  poprawienie sprawności w dziesięciu różnych obszarach ciała, to jest:  wydolność krążeniowo-oddechowa, gibkość, moc, szybkość, siła, zwinność, równowaga, koordynacja, wytrzymałość i dokładność. Jak w każdym treningu ważna jest rozgrzewka oraz rozciąganie po treningu właściwym.  Trening powinien być intensywny, dlatego warto dopasować ilość ćwiczeń i ich trudność do własnych możliwości. Ważnym założeniem jest nie robienie przerw pomiędzy ćwiczeniami. Dopiero po całej serii mamy chwilę na złapanie oddechu.

Przykładowy trening może wyglądać następująco:

jedna minuta (w jednej serii) skakania na skakance – ćwiczenie to pozwala wzmocnić mięśnie nóg, w szczególności łydek, a także mięśnie ramion i brzucha. Poprawia się również ogólna kondycja – co jest bardzo ważne w crossficie.

Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej – Ważny jest tutaj chwyt sztangi. Powinien on być taki, aby po opuszczeniu sztangi na klatkę ramiona tworzyły z przedramionami kąt prosty. Przy opuszczaniu ciężaru wykonujemy głęboki wdech, a przy wyciskaniu wydech. Sam wyprost powinien zakończyć się przed zablokowaniem łokci. W tym ćwiczeniu angażujemy całą grupę mięśni klatki piersiowej, mięśnie trójgłowe ramion oraz przednie aktony mięśni naramiennych.

Pompki tyłem – Plecy i łokcie należy wyprostować, zgiąć jedną nogę, a drugą wyprostować przy jednoczesnym podparciu się rękoma tyłem na ławce lub krześle. Następnie zgiąć przedramiona w łokciach, nie zmieniając pozycji pozostałych części ciała. Podczas tego ćwiczenia zaangażowane są mięsień trójgłowy ramienia oraz mięsień mniejszy tylnej części ud.

Podciąganie na drążku podchwytem/nachwytem – są tu zaangażowane przede wszystkim mięśnie najszersze grzbietu, obłe mniejsze, dwugłowe ramion. Ćwiczący chwyta drążek wybranym sposobem, nogi powinny zwisać luźno. Następnie podciągamy się do góry, tak aby podbródek znalazł się ponad wysokością drążka. Schodzimy w dół kontrolując swój ciężar.

brzuszki – dobrze wszystkim znane ćwiczenie, które angażują przede wszystkim mięśnie brzucha. Każdy wie jak wygląda to ćwiczenie, pozwala ono poprawić kondycję, oraz pozbyć się tłuszczu z okolic brzucha.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *