Crossfit – intensywny trening kluczem do sukcesu

 Crossfit to powstały w Stanach Zjednoczonych ogólnorozwojowy program, który pozwala kształtować formę i siłę organizmu. Jest on uprawiany na całym świecie zarówno przez zawodowych sportowców, studentów, pracowników biur czy emerytów. Głównym założeniem crossfitu jest osiągnięcie sprawności w dziesięciu obszarach fizycznych takich jak: wytrzymałość, siła, wydolność krążeniowo-oddechowa, gibkość, moc, szybkość, zwinność, koordynacja, równowaga i dokładność. Trenujący crossfit biegają, dźwigają ciężary, pływają, wiosłują, robią pompki czy brzuszki, skaczą na skakance, ciągną liny, czy inne ćwiczenia, których na pewno nie wykonamy na siłowni.  Te ćwiczenia wzmacniają mięśnie oraz zwiększają zakres ruchu praktycznie wszystkich stawów przy okazji rozbudowując równomiernie masę mięśniową. Dzięki temu Crossfit kształtuje całą sylwetkę.

W Polsce to wciąż nowość, ale jego wielbicieli przybywa z dnia na dzień. Przyczyn popularności można doszukiwać się w tym, że może on być alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. Dzięki ćwiczeniom nie wymagającym sprzętu, trening może być przeprowadzony w dowolnym miejscu. Najważniejszym znaczeniem bez wątpienia ma regularność i intensywność zajęć. Sam optymalny trening dla początkujących powinien trwać nie więcej niż trzy dni (codziennie po 20 minut, nie wliczając w to rozgrzewki i rozciągania po ćwiczeniach). Po tym okresie następuje dzień przerwy, po którym zaczynamy kolejne trzy dni treningu. Każde z ćwiczeń trwa mniej więcej dwie minuty, a później następuje zmiana, dzięki temu trening jest różnorodny i nie nudzi się po miesiącu. Należy jednak pamiętać trenując Crossfit, że po cięższym ćwiczeniu powinno nastąpić lżejsze. Dużą zaletą tego programu jest wszechstronność rozwoju sylwetki ze względu na angażowanie każdej partii ciała w treningu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *